Oulun Takan verkkokaupan sopimusehdot

Tervetuloa Oulun Takan verkkokauppaan osoitteessa www.ouluntakka.fi/verkkokauppa. Tämän verkkosivuston ja Oulun Takan verkkokaupan omistaja ja ylläpitäjä on Oulun Takka Oy, kaupparekisteriin rekisteröity arvonlisäverovelvollinen yritys, jonka Y-tunnus on 2876982-3 (jäljempänä ”Oulun Takka”). Oulun Takka on Oulun Takan verkkokaupassa myynnissä olevien tuotteiden (jäljempänä ”tuotteet”) myyjä.

Seuraavia ehtoja sovelletaan Oulun Takan ja sen asiakkaiden välisessä suhteessa internetin välityksellä tapahtuvassa kaupassa. Näiden ehtojen kohtia 1-7 sovelletaan kaikessa Oulun Takan verkkokaupan kautta tapahtuvassa myynnissä. Oulun Takka myy kulloinkin sen valikoimaan kuuluvia tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille sekä yrityksille ja organisaatioille EU-alueelle. Sopimus osapuolten välille syntyy, kun Oulun Takka on vastaanottanut asiakkaan tilauksen verkkokaupan kautta. Tämän jälkeen sopimus on molempia osapuolia sitova. Asiakkaalle lähetetään tilauksesta erillinen tilausvahvistus asiakkaan tilauksen yhteydessä ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen.
 

1 Rekisteröityminen


1.1 Ostaessaan tuotteita Oulun Takan verkkokaupasta käyttäjä voi rekisteröityä verkkokaupan asiakkaaksi ja luoda asiakastilin, johon liittyy käyttäjätunnus ja salasana. Aiemmin rekisteröityneet asiakkaat voivat kirjautua sisään käyttäjätunnuksensa ja salasanansa avulla. Tuotteita voi ostaa Oulun Takan verkkokaupasta myös rekisteröitymättä. Jotta Oulun Takka voi noudattaa sopimusehtojen mukaisia velvoitteitaan, tulee asiakkaan tilauksen yhteydessä kuitenkin ilmoittaa nimensä, sähköpostiosoitteensa, puhelinnumeronsa ja osoitteensa. Asiakas vastaa tietojen oikeellisuudesta.

1.2 Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä näihin sopimusehtoihin.

1.3 Oulun Takan asiakastiedot ovat luottamuksellisia. Oulun Takka ei luovuta asiakkaiden henkilötietoja ulkopuolisille. Asiakastietoja luovutetaan ainoastaan Oulun Takan konserniin kuuluville yhtiöille tai jälleenmyyjille ja ainoastaan henkilötietolain sallimissa rajoissa. Tietoja ei siirretä Suomen rajojen ulkopuolelle. Asiakkaalla on henkilötietolain mukainen oikeus tarkistaa rekisterissä olevat tietonsa. Rekisterin tarkoitus on asiakas- ja kauppasuhteen ylläpito ja kehitys. Rekisterin sisältämät tiedot ovat nimi, osoite, puhelinnumero, asiointihistoria ja sähköpostiosoite. Asiakasrekisteristä vastaa Oulun Takan asiakaspalvelu, Oulun Takka Oy, Vasankankaantie 27, 90310 Oulu.
 

3 Hinnat


2.1 Voimassaoleva hinta on hinta, joka on Oulun Takan hinnastossa tilaushetkellä osoitteessa www.ouluntakka.fi/verkkokauppa. Hinnat sisältävät voimassaolevan arvonlisäveron.

2.2 Tilauksen toimittamisesta mahdollisesti veloitettavat toimituskulut riippuvat itse tuotteesta (esim. paino, pakkaus) ja toimitustavasta. Ne lisätään automaattisesti tilauksen loppusummaan. Näet tilauksestasi veloitettavat toimituskulut (jos toimituskuluja veloitetaan) ostoskorissasi ennen kuin hyväksyt tilauksen.
 

3 Tilaaminen


3.1 Voit tilata tuotteita verkkokaupassamme siirtämällä niitä ostoskoriin, vahvistamalla tilauksen ja maksamalla ostoskorin sisällön maksupalvelussa. Tilatessasi verkkokaupastamme sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihimme. Ymmärrät, että hyväksymäsi ja Oulun Takan vahvistama tilaus on – paitsi siltä osin mitä myöhemmin mainitaan peruuttamisoikeudesta – sitova ja synnyttää näiden toimitusehtojen kanssa sopimuksen välillemme.

3.2 Asiakkaalle lähetetään tilauksesta tilausvahvistus asiakkaan tilauksen yhteydessä ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen. Mahdolliset huomautukset tilausvahvistukseen tulee tehdä 48 tunnin kuluessa tilausvahvistuksen vastaanottamisesta.

3.3 Oulun Takka ei vastaa käyttäjätunnuksista tai salasanoista. Jos asiakas unohtaa käyttäjätunnuksen tai salasanan, tulee hänen rekisteröityä uudelleen. Asiakas vastaa käyttäjätunnuksellaan tehdyistä tilauksista ja on velvollinen säilyttämään käyttäjätunnuksen ja salasanan huolellisesti.

3.4 Asiakas sitoutuu ilmoittamaan Oulun Takalle välittömästi, mikäli asiakkaalla on syytä epäillä, että salasana on päätynyt ulkopuolisen tietoon. Epäillessään tunnusten väärinkäyttöä, Oulun Takka varaa oikeuden sulkea käyttäjätunnuksen.

4 Maksuehdot ja -tavat

4.1 Tuotteet maksetaan rahti- ja postituskuluineen tilauksen yhteydessä. Oulun Takan verkkokaupassa käytetään Checkout maksupalvelua, joka tarjoaa käyttöön suomalaisten verkkopankkien maksutavat tai vaihtoehtoisesti korttimaksut, mobiilimaksutavat lasku- ja osamaksupalvelut. 

Checkout-maksupalveluehdot:  https://www.checkout.fi/ehdot-ja-sopimukset/maksuehdot

4.2 Korttimaksu
Oulun Takan verkkokaupassa voit maksaa Aktian, Danske Bankin, Handelsbankenin, Nordean, Oma Säästöpankin, Osuuspankin, POP-pankin, Säästöpankin, S-pankin ja Ålandsbankenin maksupainikkeilla. Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii  Checkout Finland Oy (y-tunnus 2196606-6). 

Checkout on sinulle turvallinen maksutapa, jolla on Finanssivalvonnan myöntämä maksulaitostoimilupa. Palvelu on Checkout Finland Oy:n (y-tunnus 2196606-6) ylläpitämä, ja Checkout Finland Oy on osa OP Ryhmää. Korttimaksuna tehtävissä maksuissa Checkout Finland Oy näkyy maksun saajana korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Verkkokaupasta sinut ohjataan suoraan omaan pankkiisi suorittamaan maksu turvallisesti. 

4.3 Maksu verkkopankin kautta
Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksunvälityspalvelun toteuttaa Checkout Finland Oy:n (y-tunnus 2196606-6) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Asiakas maksaa maksun verkkopankkinsa kautta. Kulloinkin hyväksytyt verkkopankit ilmenevät verkkosivuston tilaussivulta.

4.4 Mobiilimaksutavat
Mobiilimaksutavat Pivo, MobilePay ja Siirto ovat sovelluksessa toimivia palveluita, joilla voi maksaa verkko-ostoksia tilisiirtona tililtään tai korttimaksuna kortiltaan hyväksymällä maksun kyseisessä sovelluksessa. Pivolla onnistuvat lisäksi Siirto-maksut, jolloin maksun voi hyväksyä missä tahansa Siirtoa tukevassa sovelluksessa. Apple Pay on Apple-laitteessa toimiva palvelu, jolla voi maksaa ostoksia laitteeseen liitetyltä maksukortilta.

4.5 Lasku- ja osamaksupalvelut
Lasku- ja osamaksupalveluita Checkoutin kautta tarjoavat OP, Collector, Jousto ja AfterPay. Collector tarjoaa lasku- ja osamaksuvaihtoehdon myös yritysasiakkaille. Luethan vielä rahoitusyhtiökohtaiset tarkemmat ehdot, jotka näet hyväksyessäsi maksun. Kun hyväksyt maksun, hyväksyt samalla rahoitusyhtiön ehdot https://www.checkout.fi/ehdot-ja-sopimukset/maksuehdot 

5 Toimitusaika ja -tavat


5.1 Postilähetykset lähetetään viikon sisällä tilauksesta, mikäli tuotetta on varastossa. Rahtituotteiden toimitusaika on noin 1-4 viikkoa kotimaisilla tuotteilla. Tarkemmat ajat ilmoitetaan tuotevaihtoehtojen yhteydessä.

5.2 Mikäli toimitusaika on olennaisesti pidempi, pyrkii Oulun Takka viipymättä ilmoittamaan tästä asiakkaalle sähköpostitse. Asiakkaalla on oikeus peruuttaa  myöhästyvää tuotetta koskeva tilaus sähköpostitse. Oulun Takka pidättää oikeuden tilauksen perumiseen, mikäli tilattu tuote on loppuunmyyty tai sen saatavuudessa on muita ylitsepääsemättömiä vaikeuksia. Oulun Takka ei vastaa siitä, että tilauksen toimitus estyy, vaikeutuu tai myöhästyy Oulun Takan vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevan ylivoimaisen esteen johdosta, kuten luonnonmullistuksesta, vienti- ja tuontikiellosta, viranomaisen päätöksestä, yleisen liikenteen tai energian jakelun häiriintymisestä, työselkkauksesta tai muusta vastaavasta Oulun Takan tai sen hankkijoiden toimintaa vaikeuttavasta tai toiminnan estävästä seikasta johtuen.


5.3 Toimitus: Rahtitoimitukset toimitetaan kuorma-autolla. Tuotteet puretaan auton välittömään läheisyyteen ja asiakas vastaa tuotteen sisään kantamisesta. Perälautapurun onnistumisen varmistamiseksi kuljetusliike edellyttää asiakkaalta esim. vaneria purkupaikalle, jotta takkapaketit saadaan ehjänä vedettyä perälaudalta. Tämä koskee niin pehmeitä paikkoja, ettei pumppukärryt pysy pinnalla. Asiakas varmistaa, että ajotie on riittävän leveä ja kantava sekä kuljetusautolla on esteetön pääsy toimituskohteeseen. Mikäli olosuhteet vaativat toimitusvaiheessa erikoiskalustoa, vastaa kustannuksista asiakas. Asiakkaan tulee varmistaa, että asiakas tai tämän edustaja on sovittuna ajankohtana vastaanottamassa, tarkistamassa ja kuittaamassa toimituksen. Mikäli vastaanottaja ei ole sovittuna toimitusaikana vastaanottamassa tuotteita eikä asiakasta tavoiteta annetusta numerosta, asiakas vastaa kaikista uuden kuljetuksen aiheuttamista kustannuksista. Oulun Takka ei korvaa kuljetusliikkeen toiminnasta johtuvista viivästymisistä asiakkaalle mahdollisesti aiheutuvia välillisiä kuluja.

5.4 Vastaanottotarkastus: Asiakas tarkastaa toimitetut tavarat mahdollisten kuljetusvaurioiden osalta välittömästi toimituksen saavuttua. Mahdollisista vaurioista on tehtävä merkintä rahtikirjaan vastaanotettaessa. Rahtikirjan kuittauksen jälkeen vastuu tuotteesta on vastaanottajalla. Kuljetusvahingoista on aina ilmoitettava myyjälle, joka ilmoittaa asiasta edelleen kuljetusliikkeelle ja tehtaalle. Vahingoittunut osa on säilytettävä tarkastusta varten. Oulun Takka korvaa kuljetuksessa vahingoittuneen osan uudella. Uusi osa toimitetaan yleisiä kuljetusvälineitä ja -reittejä käyttäen kohtuullisessa kuljetusajassa. Mikäli vaurioita tai virheellisyyksiä huomataan myöhemmin, niistä on ilmoitettava kohtuullisessa ajassa siitä, kun asiakas on havainnut virheen. Virhetilanteiden nopean selvittämisen turvaamiseksi Oulun Takka suosittelee, että asiakas ilmoittaa virheestä välittömästi havaittuaan virheen.

Asiakkaan tulee suojata ja varastoida tavarat asianmukaisesti. Kosteus vahingoittaa metalliosia ja laasteja ja tämän vuoksi osat on siirrettävä viipymättä kuiviin tiloihin. Asiakas vastaa tuotteiden riittävästä suojauksesta ja säilytyksestä tilauskohteessa.

5.5 Jos tilaukseen sisältyy useampia tuotteita ja niiden toimitusajat vaihtelevat, koko tilaus lähetetään vasta kun kaikki tilauksen tuotteet ovat toimitusvalmiita. Postitse tai rahdin kautta toimitettava tilaus voidaan kuitenkin jakaa kahteen tai useampaan erään asiakaspalvelun harkinnan mukaan. Posti- tai rahtikulut veloitetaan tällöin vain ensimmäisen osatoimituksen yhteydessä.

5.7 Toimitusmaksut Manner-Suomeen lasketaan toimituksen kokonaispainon ja toimituspaikan perusteella. Ahvenanmaa, saaristo ja Lappi rahdit on tiedusteltava erikseen Oulun Takasta. Osan tuotteista voi noutaa myös ilman veloitusta tehtaalta: Linnatulen tulisijat Liedosta ja Jalotakan hormit Kotkasta. Tiedustele asiaa asiakaspalvelustamme: ouluntakka@luukku.com.

6 Palautusoikeus

6.1 Palautusoikeus koskee ainoastaan asiakkaita, jotka ovat kuluttajansuojalain tarkoittamia kuluttajia. Tuotteillamme on 14 vrk:n palautus- ja vaihto-oikeus, pois lukien asiakkaan tarpeita varten suunnitellut mittatilaustuotteet. Mikäli asiakas haluaa palauttaa tilaamansa tuotteen, on hänen oltava yhteydessä Oulun Takkaan, josta asiakas saa palautusohjeet.  Palautuksesta tulee ilmoittaa 14 päivän kuluessa tavaran vastaanottamisesta. Palautuksesta voi ilmoittaa ottamalla yhteyttä Oulun Takkaan joko sähköpostitse osoitteeseen ouluntakka@luukku.com tai puhelimitse numeroon 045 129 3477.

Asiakkaan velvollisuus on tarkistaa, että toimitettu tuote on lähetteen/tilausvahvistuksen mukainen ja vahingoittumaton. Kuljetusvahinkotapauksissa tulee vastaanottajan tehdä rahtikirjaan kirjallinen merkintä ja ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme.


6.2 Asiakkaalla on oikeus palauttaa normaalisti saatavilla olevat, tilaamansa tuotteet 14 päivän sisällä tavaran vastaanottamisesta, edellyttäen, että tuote on käyttämätön ja myyntikelpoinen. Asiakkaan velvollisuus on tarkistaa, että toimitettu tuote on lähetteen/tilausvahvistuksen mukainen ja vahingoittumaton. Palautukseen tulee liittää mukaan kopio lähetteestä ja palautuslomake, johon asiakas merkitsee nimensä, yhteystietonsa ja tilausnumeron. Oulun Takka palauttaa tuotteesta maksetun hinnan tilauksessa käytetylle maksutavalle saatuaan palautuksen. 

6.3 Oulun Takka ei ota palautuksena vastaan käyttönotettuja, asennettuja tai osin asennettuja tuotteita. Palautuksessa tulisi pyrkiä käyttämään alkuperäispakkausta, jossa tuotteet saapuivat. Palautettaessa tuotteita asiakas huolehtii tuotteen asianomaisesta pakkaamisesta kuljetuksen ajaksi. Asiakas on velvollinen korvaamaan vaurioituneen tuotteen, mikäli sitä ei ole asianmukaisesti pakattu.

6.4 Mikäli tilaus koskee tuotetta, joka valmistetaan tai muutetaan asiakkaan toivomusten mukaisesti (esimerkiksi asiakkaan ilmoittamien mittojen mukaisesti), tuotetta ei voi palauttaa eikä tilausta missään tilanteessa peruuttaa, kun tuotteen valmistus on aloitettu.

6.5 Asiakas vastaa palauttamisesta aiheutuneista kustannuksista. Palautuskustannus vaihtelee riippuen tavaran koosta ja painosta. Arvioitu palautuksen enimmäiskustannus on 600 euroa.

7 Reklamaatio

7.1 Mikäli asiakkaalle on toimitettu väärä tuote tai tuote on virheellinen tai vahingoittunut, tulee asiakkaan ilmoittaa virheestä Oulun Takkaan kohtuullisessa ajassa havaittuaan virheen sähköpostitse osoitteeseen ouluntakka@luukku.com. Virhetilanteiden nopean selvittämisen turvaamiseksi Oulun Takka suosittelee, että asiakas ilmoittaa virheestä välittömästi havaittuaan virheen. Tavaran virhe korvataan pääsääntöisesti korjaamalla tuote tai toimittamalla tilalle virheetön tuote. Asiakas ei voi vaatia virheen korvaamista uuden tuotteen toimituksella, jos siitä aiheutuisi kohtuuttomia kustannuksia tai sille on kuluttajansuojalain tarkoittama este. Jos uuden tuotteen toimittaminen ei ole mahdollista, voidaan virhe korjata tai antaa virhettä vastaava hinnanalennus tai jos tuotteen virhe ei ole vähäinen, purkamalla kauppa.

7.2 Oulun Takka ei vastaa virheistä tai vahingoista, jotka aiheutuvat valmistajan ohjeiden vastaisesta asennuksesta tai käytöstä, huollon laiminlyönnistä tai tuotteen sijoittamisesta sellaiseen tilaan, jossa olosuhteet eivät vastaa suositusta. Oulun Takka vastaa välillisestä vahingosta vain, jos vahinko on aiheutunut Oulun Takan huolimattomuudesta.

7.3 Oulun Takka vastaa tuotteissa olevista virheistä kuluttajansuojalain virhevastuuta koskevien säännösten mukaisesti, silloin kun asiakas on kuluttajansuojalain tarkoittama kuluttaja.

Lisätty ostoskoriin